ПОРАДИ ВЧИТЕЛЮ З МЕТОЮ СТВОРЕННЯ УМОВ УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКЛАСНИКІВ ДО ШКОЛИ
			            
	13.09.2021
			        
- Уникайте авторитарного стилю педагогічної діяльності.
 - На уроці вчитель обов'язково
повинен використовувати слова підтримки для забезпечення позитивної
атмосфери: 
"Давай спробуємо ще раз."
"У мене теж не одразу все виходило, тому не втрачай надії."
"Я завжди вважала, що ти зможеш це зробити."
"Повір у себе."
"Я впевнена, що ти можеш."
"Разом ми зможемо."
"Сьогодні вийде краще, ніж учора."
"Мені подобається те, що ти зробив."
"Навіть, якщо ти помилишся, я допоможу тобі."
"Ти талановитий."
"Я пишаюся тобою."
"Я вірю в те, що все вийде." - Кожного учня оцінюйте об'єктивно, а не з власної позиції
 - Оцінюйте ситуацію, вчинок, а не саму дитину.
 - Порівнюйте результати роботи учня тільки з її власними досягненнями, а не з досягненнями інших дітей.
 - Треба чесно і терпляче відповідати на всі запитання дитини.
 - У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії. Поважайте її неповторність, індивідуальність.
 - Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкати руками, коштувати на смак і відчувати різноманітні елементи навколишнього світу.
 - Підтримуйте в дитині почуття власної гідності й позитивного образу «Я».
 - Не використовуйте негативних оціночних суджень, негативного програмування, не навішуйте «ярликів».
 - Розвивайте уміння слухати.
 - Розвивайте довільні зусилля у школяра, оскільки навчальна діяльність вимагає саме довільної уваги та пам'яті.
 - Будьте зразком для дитини, слідкуйте за своєю поведінкою.
 - Ставте конкретні вимоги, даючи при цьому конкретні пояснення.
 - Обговорюйте з учнями не лише, що не можна робити в школі, а й обов'язково, що можна. Це допоможе дитині усвідомити свої права та обов'язки.
 - Створюйте сприятливі умови , для того, щоб учень зайняв певну позицію серед однолітків, а не перетворився на аутсайдера. Згуртовуйте першокласників.
 - Формуйте адекватну самооцінку.
 - Формуйте навички пошуку соціальної підтримки ( уміння просити про допомогу та виражати вдячність).
 - Пам'ятайте: підвищення голосу, сурове покарання в адаптаційний період є негативним методом.
 - Заохочуйте гарну поведінку найчастіше та по змозі ігноруйте провокаційні вчинки дитини.
 - Постійно використовуйте на уроці ігрові види діяльності.
 - Для успішної адаптації варто проводити різні розвивальні вправи, які допоможуть дітям швидше познайомитися один з одним, знімуть психічне навантаження.
 
